Σχολική Βιβλιοθήκη Γυμνασίου Καβασίλων

Νεοελληνική Λογοτεχνία

 

                                      

Ο κανονισμός της Βιβλιοθήκης

Ο χώρος μας

Θεατρική Ομάδα

Βιβλία που διάβασα

Προτεινόμενα Βιβλία

Η άποψη των μαθητών για βιβλία που διάβασαν

Επισκέψεις τμημάτων

 

Γυμνάσιο Καβασίλων Ημαθίας

 

Προηγούμενο επίπεδο

[ Νεοελληνική Λογοτεχνία ] Αγγλικά ]

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΛΥΤΙΜΗ, ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

 

ΝΤΑΓΚΛΑΣ ΑΝΤΑΜΣ

"ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ"

wpeE.jpg (4835 bytes)

Στο μυθιστόρημα “Τουρίστες στον πλανήτη γη” περιγράφονται τα ταξίδια του συγγραφέα και ενός ζωολόγου, του Μαρκ Καργουάρντιν. Οι περιπλανήσεις τους σε διάφορες περιοχές της γης οφείλονται στη θέληση των ίδιων αλλά κυρίως του περιοδικού, “Observer Colour Magazine” που τους παρακίνησε να ανακαλύψουν διάφορα είδη σπάνιων ζώων που έχουν απομείνει σε λίγες διασκορπισμένες περιοχές του κόσμου. Έτσι αρχίζει η περιπετειώδης αναζήτηση ζώων σ’ όλη τη γη.

Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου και από την παρατηρητικότητα του συγγραφέα μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε κάποια ζώα, που δεν ξέραμε καν ότι υπάρχουν. Εγώ θα σύστηνα ανεπιφύλακτα αυτό το βιβλίο σε όλους τους βιβλιόφιλους, ιδιαίτερα στους μαθητές, γιατί θα μείνουν έκπληκτοι από την λεπτομερή περιγραφή διάφορων ζώων. Επίσης άλλο ένα πλεονέκτημα είναι ότι στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν φωτογραφίες από διάφορα ζώα (δελφίνι, γορίλας κ.α.).

15-4-2002 ΑΝΘΗ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΚΟΥΜΑ Β1

 

ΤΖΩΝ ΣΤΑΪΝΜΠΕΚ

"ΤΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙ"

wpeF.jpg (5667 bytes)

Σ’ αυτό το βιβλίο ο Στάινμπεκ μας διηγείται την ιστορία ενός ψαρά, του Κίνο, της γυναίκας του, Χουάνα, και του μικρού τους γιου.

Το δίδαγμα είναι ότι ο πλούτος φέρνει δυστυχία και πηγή αυτής της δυστυχίας είναι η απληστία και η αχορταγία του ανθρώπου για τον πλούτο. Έτσι διαβάζοντας κάποιος το βιβλίο καταλαβαίνει ποιος είναι ο πραγματικός πλούτος. Αν σε μια οικογένεια κυριαρχεί η αγάπη, τότε τα χρήματα χρειάζονται μόνο για να καλυφθούν οι βασικές τους ανάγκες και δεν είναι μέσο προς την ευτυχία.

15-4-2002 ΔΑΛΙΓΚΑΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Β1

 

ΝΤΑΝΙΕΛ ΝΤΕΦΟΟΥ

"ΡΟΒΙΝΣΟΝΑΣ ΚΡΟΥΣΟΣ"

wpe14.jpg (5295 bytes)

ΤΙ ΚΟΣΜΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΟΙ ΗΡΩΕΣ;

Πρώτα απ’ όλα οι δυο βασικοί ήρωες είναι ο ιθαγενής που του έδωσε ο Ροβινσόνας το όνομα Παρασκευάς και ο ίδιος ο Ροβινσόνας.

Πρώτος ο Ροβινσόνας εκπροσωπεί τον πολιτισμό και προσπαθεί να επιβιώσει στο άγριο περιβάλλον του νησιού. Πρέπει να συμβιβαστεί μ’ αυτά που του δίνει το νησί και να στερηθεί την αφθονία και την ευκολία που του πρόσφερε η πόλη. Επίσης εκπροσωπεί τις νέες ιδέες από τον πολιτισμό και τα νέα ιδανικά που υπήρχαν μακριά από αυτό το νησί.

Και ο δεύτερος που είναι ο Παρασκευάς εκπροσωπεί έναν κόσμο μακριά από τη γνώση που προσπαθεί να συμβαδίσει με τον πολιτισμό του Ροβινσόνα. Ο Ροβινσόνας προσπαθεί με κόπο να μάθει στον Παρασκευά κάποια πράγματα, για να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του.

Είναι δυο κόσμοι στους οποίους υπάρχουν διαφορές και διαφωνίες ανάμεσα στον τρόπο ζωής, τα ιδανικά και τις ιδέες. Αυτό που έγινε με το Ροβινσόνα και τον Παρασκευά δείχνει πως με πολύ κόπο μπορούν αυτοί οι κόσμοι να συμβαδίσουν.

15-4-2002 ΑΤΜΑΤΖΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Β1

 

HERMAN MELVILLE

"ΜΠΟΜΠΙ-ΝΤΙΚ Ή ΦΑΛΑΙΝΑ"

wpe16.jpg (5025 bytes)

ΠΟΙΟ ΠΛΑΣΜΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Φέτος η κυρία Πετροπούλου εμένα και τους υπόλοιπους συμμαθητές μου μας ανέθεσε μια εργασία. Πήγαμε στη βιβλιοθήκη την ώρα των κειμένων όπου και μας περίμενε η κυρία Κιτσικούδη που είναι η υπεύθυνη τη βιβλιοθήκης του γυμνασίου. Καθίσαμε στις καρέκλες που υπήρχαν στη βιβλιοθήκη και η κυρία Κιτσικούδη μας διάβαζε τους τίτλους των βιβλίων που μας πρότεινε και μας εξηγούσε τι λέει περίπου το καθένα. Όλα τα βιβλία ήταν υπέροχα και ήταν δύσκολο να διαλέξεις. Τελικά εγώ κατέληξα σε ένα λίγο περιπετειώδες βιβλίο με τον τίτλο “Μπόμπι-Ντικ” που είναι καταπληκτικό

Το βιβλίο αναφέρεται σε μια φάλαινα, τον Μπόμπι-Ντικ. Η φάλαινα κερδίζει τη συμπάθεια του αναγνώστη για το λόγο πως βρίσκεται σε κίνδυνο να την σκοτώσουν οι φαλαινοθήρες μόνο και μόνο, για να πουλήσουν το κρέας της στην αγορά και να πάρουν λεφτα. Φυσικά και οι ίδιοι οι φαλαινοθήρες βρίσκονται σε κίνδυνο, γιατί η φάλαινα, όπως αφηγείται ο συγγραφέας, τους είχε αναποδογυρίσει το καράβι με σκοπό να αμυνθεί. Τελικά σκοτώθηκαν όλοι οι κυνηγοί.

8-4-2002 ΓΡΑΙΚΟΥ ΒΑΣΩ Β1

 

ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

ΦΤΩΧΗ ΜΑΡΓΚΟ

wpe13.jpg (4243 bytes)

ΠΟΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΑΥΤΟ;

Στη σημερινή κοινωνία αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα και ιδιαίτερα οι νέοι. Βλέπουμε καθημερινά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης τους θανάτους των παιδιών από τα ναρκωτικά όπως επίσης και από το αλκοόλ. Επίσης η μεγάλη ανεξαρτησία των παιδιών μας έχει οδηγήσει στην αποξένωση τους από τους γονείς. Φεύγοντας από τους γονείς τους δημιουργείται και ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα, το οικονομικό.

Στη διάρκεια της εφηβείας του ένα παιδί σκέφτεται πολύ διαφορετικά από τους γονείς του. Θέλει να κάνει διάφορα πράγματα, καλά ή κακά, να γνωρίσει τη ζωή μέσα από αυτά. Οι γονείς όμως από ενδιαφέρον και μερικές φορές από υπερβολική αγάπη προσπαθούν να προστατέψουν τα παιδιά τους λέγοντας τους τι να κάνουν και τι όχι. Αυτά όμως αντιδρούν και φτάνουν στο σημείο να εγκαταλείπουν τα σπίτια τους με σκοπό να ζήσουν μια ζωή χωρίς να έχουν κάποιον “πάνω από το κεφάλι τους” νομίζοντας πως έτσι θα τελειώσουν τα προβλήματα τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποξενώνονται από τους γονείς τους.

Φεύγοντας όμως από το σπίτι τους έρχονται άλλα προβλήματα. Πού θα μείνουν; Πώς θα ζήσουν ; Τι θα κάνουν στη ζωή τους; Αν δεν έχουν κάποια δουλειά ψάχνουν να βρουν. Προσπαθούν να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον που ζουν, στους καινούργιους τρόπους ζωής. Τώρα πλέον βάζουν κανόνες στη ζωή τους.

Μερικές φορές κάποια παιδιά από κακές παρέες ή κάποιους άγνωστους λόγους καταλήγουν στα ναρκωτικά, στο αλκοόλ και εξαρτώνται από αυτά. Κάποια κάνουν προσπάθειες να ανεξαρτητοποιηθούν μπαίνοντας σε κέντρα αποτοξίνωσης, ελπίζοντας σε κάτι καλύτερο. Όσο για τα άτομα που δεν κάνουν έστω μια προσπάθεια καταστρέφουν τη ζωή τους, τα όνειρα τους στα υπόγεια και τους σκοτεινούς δρόμους. Και ποιος ο λόγος που τους αρέσουν τα ναρκωτικά; “Η φάση” μιας στιγμής που νιώθουν για το πολύ δυο ώρες. Και είναι την υπόλοιπη μέρα μέσα στη λήθη. Άδικα χαραμίζονται.

Αυτές είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα. Ας ελπίσουμε και ας προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε όλοι μαζί να έχουν ένα καλύτερο μέλλον.

11-4-2002 ΒΟΥΡΔΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ Β1

 

ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΛΕΜΑΝ

"ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ"

wpe10.jpg (4894 bytes)

ΠΟΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΝΙΩΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ;

 

Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο με τίτλο: “Το μαγικό παιχνίδι” αρχικά νιώθει φόβο και αγωνία για τους πρωταγωνιστές και περνάει μαζί τους μια αξέχαστη περιπέτεια. Φόβο για σκηνές μάχης που καταλήγουν σε θάνατο. Αγωνία για το τι θα γίνει στη συνέχεια. Αγανάκτηση, γιατί δε θες να διαβάζεις άλλο από φόβο, αλλά το διαβάζεις. Συνεχίζεις να το διαβάζεις. Τα μάτια σου καρφωμένα στις σελίδες του βιβλίου, η καρδιά σου να χτυπά δυνατά και να ψιθυρίζεις: “πότε θα τελειώσει;” Η φωνή σου να τρέμει κι εσύ να θες να βρεις μια λύση, για να μπορέσεις να κοιμηθείς ήσυχος.

11-4-2002 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ Α2

 

ΚΑΡΟΛΟΥ ΝΤΙΚΕΝΣ

"ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ"

wpe15.jpg (4673 bytes)

ΠΟΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ;

Τα παιδιά εκείνη την εποχή δεν είχαν τις ανέσεις που έχουμε εμείς σήμερα

Δεν είχαν ρούχα να φορέσουν και μερικά πέθαιναν από το κρύο. Ακόμα και οι γονείς τους δεν ενδιαφέρονταν για τα παιδιά τους, γιατί τα ήθελαν μόνο για δουλειές. Τα περισσότερα παιδιά ήταν αμόρφωτα, διότι δεν πήγαιναν σχολείο και έτσι στο μέλλον είχαν πολλά προβλήματα, όπως να γίνουν σκλάβοι, να μαθαίνουν άσχημους τρόπους, να κλέβουν κ.α.

Ακόμα και οι μεγάλοι είχαν την ίδια τύχη με τους μικρούς. Γίνονταν δούλοι και εργάζονταν πάρα πολύ σκληρά για ένα μισθό που δεν τους έφτανε για τίποτα. Υπήρχε ακόμη και λαθρεμπόριο, όπως να παίρνουν τα παιδιά και να τα πουλάνε σε άλλες χώρες. Επίσης δεν υπήρχαν και σωστοί νόμοι, γιατί οι κλέφτες και οι δολοφόνοι δεν πιάνονταν από την αστυνομία, ενώ έβαζαν τα παιδιά στη φυλακή σα να ήταν ενήλικες.

Με λίγα λόγια τα παιδιά εκείνης της εποχής περνούσαν ένα καθημερινό μαρτύριο που συνεχίζεται ακόμα και στα σημερινά χρόνια.

8-4-2002 ΜΠΟΣΤΑΝΤΖΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Α2

 

ΡΌΜΠΕΡΤ ΓΟΥΕΣΤΟΛ

Η ΓΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΑΞΛΕΫ

Στο βιβλίο “Η γάτα του Γιάξλεϋ” ο συγγραφέας, Ρόμπερτ Γουέστολ, δημιουργεί αισθήματα αγωνίας σχεδόν σ’ όλο το βιβλίο. Μ’ αυτό τον τρόπο μεγαλώνει το ενδιαφέρον του αναγνώστη για την εξέλιξη της ιστορίας που συμβαίνει στην ακτή του Σάφοκ στο Ντάνγουιτς, ένα μυθικό τόπο με χωμάτινους βράχους και μεσαιωνικούς πύργους όλο μυστήριο.

17-4-2002 ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΛΑΝΤΗΣ Α2

 

Τζοάν Ρόουλινγκ

Ο Χάρι Πότερ και το κύπελλο της φωτιάς

Έχω διαβάσει πολλά κι ενδιαφέροντα βιβλία, όμως το πιο ενδιαφέρον απ’ όλα, κατά τη γνώμη μου, ήταν το βιβλίο: «Ο Χάρι Πότερ και το κύπελλο της φωτιάς».
Μόλις άρχισα να διαβάζω το βιβλίο αυτό, ένιωσα σε κάθε σελίδα την αγωνία για το τι θα γίνει παρακάτω. Η ιστορία με εξέπληξε, γιατί ήταν ασύλληπτα ωραία, περιπετειώδης, αλλά και γιατί διαφέρει κατά πολύ από τις συνηθισμένες.
Μ’ αυτό το καταπληκτικό βιβλίο της υπέροχης συγγραφέα Τζοάν Ρόουλινγκ μπορείς να ταξιδέψεις σε κόσμους μαγικούς, εκεί όπου δύσκολα φτάνει η ανθρώπινη φαντασία.
Αυτό που έχω να προτείνω στ’ άλλα παιδιά είναι, αν κάποτε τους δοθεί η ευκαιρία να διαβάσουν αυτό το εξαιρετικό βιβλίο, να το κάνουν νεπιφύλακτα.

Τσολαρίδου Χρυσούλα

 

Άλκη Ζέη

Το καπλάνι της βιτρίνας

Μια μέρα η κυρία Κατσαβού εμένα και τους υπόλοιπους συμμαθητές μας μας ανέθεσε μια εργασία.
Την ώρα των κειμένων πήγαμε στη βιβλιοθήκη όπου μας περίμενε η κυρία Κιτσικούδη, που είναι υπεύθυνη της βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια άρχιζε να διαβάζει τους τίτλους των βιβλίων που μας πρότεινε να διαλέξουμε και μας έλεγε με λίγα λόγια τι λέει το κάθε βιβλίο. Όλα ήταν υπέροχα και μας δυσκόλευαν να διαλέξουμε. Τελικά εγώ κατέληξα στο βιβλίο που μ’ ενθουσίασε: «Το καπλάνι της βιτρίνας»
Η συγγραφέας μας μιλάει για δυο κοριτσάκια, τη Μέλια και τη Μυρτώ που ζούνε σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τις διηγείται μύθους αντί για παραμύθια. Ο ξάδερφος τους ο Νίκος τις μαγεύει με την ιστορία ενός τίγρη (καπλάνι), που βρίσκεται βαλσαμωμένο μέσα σε μια βιτρίνα στη μεγάλη σάλα του σπιτιού τους.Σιγά-σιγά άρχισαν να μπλέκονται στο παιχνίδι του καπλανιού μικροί και μεγάλοι ύστερα από ένα γεγονός που συνέβη στις αρχές του Αυγούστου.

Σουραντάνη Χρυσούλα

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΖΑΧΑΡΑΤΟΥ ΦΑΝΗ

 

Ντίνος Δημόπουλος

Τα δελφινάκια του Αμβρακικού

Αυτό που μ’ εντυπωσίασε στο βιβλίο είναι ο ρόλος κάποιου ήρωα που είναι άρρωστος βαριά και κάνει μια ξαφνική επίσκεψη σε συγγενείς.
Το ενδιαφέρον είναι ότι καταφέρνει να κρύψει την αρρώστια του, να την ξεπεράσει και να προσπαθήσει με τη βοήθεια των συγγενών του να κάνει καινούργια αρχή στη ζωή του.
Ένα συναίσθημα που ένιωσα ήταν η λύπη. Σε κάποια σημεία δάκρυσα, γιατί αυτό το πρόσωπο ήταν πολύ θαρραλέο. Ταυτόχρονα εμένα που είμαι λίγο απαισιόδοξη μ’ έκανε ν’ αποκτήσω περισσότερη αισιοδοξία στη ζωή μου.
Το μήνυμα του βιβλίου είναι ότι τα παιδιά με τη φαντασία, την αγάπη και τη φροντίδα για το διπλανό τους ανοίγουν πολλούς φωτεινούς δρόμους για όλους εμάς.


Τριανταφυλλοπούλου Πολυξένη

 

Ντίνος Δημόπουλος

Ο Μαστρο-Πολύξερος και η παλιοπαρέα του

Το βιβλίο αυτό αναφέρεται σ’ ένα γέρο ο οποίος ζούσε μόνος του σ’ ένα νησάκι του Σαρωνικού, την Αρμυρή. Είχε ένα κτήμα δικό του κοντά στη θάλασσα, μακριά από τους ανθρώπους. Μετά από λίγα χρόνια όμως πήγε ένας δάσκαλος στο νησί με σκοπό να βρει σπίτι και να μείνει εκεί. Δεν κατάφερε να βρει πουθενά αυτό που ζητούσε και έτσι είπε να κάνει μια βόλτα στη θάλασσα. Εκεί είδε το γέρο Ανθέμιο. Συζήτησαν και ο μπάρμπα-Ανθέμιος προσφέρθηκε να του δώσει βοήθεια… Ίσως να μείνει εκεί στο σπίτι του ο δάσκαλος μαζί του…
Στο βιβλίο αυτό μ΄ εντυπωσίασε πάρα πολύ η διήγηση του συγγραφέα. Έχει έναν τρόπο ξεχωριστό, για να σε κάνει να ζεις κι εσύ την περιπέτεια, να φαντάζεσαι τι θα προκύψει στην ιστορία. Η υπόθεση έχει τόσο πολύ ενδιαφέρον, αγωνία και γέλιο μαζί με φόβο. Οι ήρωες είναι άνθρωποι χαρούμενοι, που έχουν όλο το κέφι και τη διάθεση για ζωή.
Πάντως άξιζε που διάβασα αυτό το βιβλίο, γιατί έμαθα ότι πρέπει να νοιαζόμαστε ο ένας τον άλλον, ν’ αγαπάμε, να διασκεδάζουμε και να είμαστε πάντα χαρούμενοι.


Τριανταφυλλοπούλου Χριστίνα

 

Ηλίας Βενέζης

Αιολική γη

Οι βασικοί ήρωες του βιβλίου είναι τρία παιδιά. Ζουν στα Κιμιντένια, όπου διαδραματίζονται τα γεγονότα που μας περιγράφει ο Ηλίας Βενέζης στο βιβλίο του.
Διαβάζοντας το βιβλίο ένιωσα τον πόνο και το ξερίζωμα της καρδιάς που νιώθει κάποιος που φεύγει πρόσφυγας. Γνώρισα τον πόλεμο εκείνο τον τρομερό που έδιωξε τόσους πολλούς ανθρώπους στερώντας τους τη γη τους, τα κτήματά τους και γενικά τις περιουσίες τους.


Τζιλοπούλου Ειρήνη

 

Λουίζα Μέι Άλκοτ

Μικρές Κυρίες

Η Λουίζα Μέι Άλκοτ έχει γράψει το βιβλίο αυτό το 1868-69. Οι βασικοί ήρωες είναι τα μέλη μιας οικογένειας, που είναι οι γονείς με τις τέσσερις κόρες τους, και οι φίλοι τους. Ο τόπος της ιστορίας είναι μια επαρχία της Αμερικής.
Η συγγραφέας δίνει την εντύπωση ότι είχε ζήσει όλη την ιστορία. Μιλάει για την καθημερινότητα, τα προβλήματα της οικογένειας, για την αγάπη που τους ενώνει, για το πόσο απλοί, ευγενικοί και ευτυχισμένοι είναι με ότι έχουν.
Η ειλικρίνεια, η αγάπη, η ομόνοια, η καλοσύνη, η ειρήνη είναι απαραίτητες, για να ξεπεράσει ο άνθρωπος τη φτώχεια, την αρρώστια, τη δυστυχία. Πρέπει να μοιραζόμαστε ότι έχουμε με τον πλησίον μας και να βοηθάμε όσους έχουν την ανάγκη μας. Έχουμε την ανάγκη να γίνουμε καλύτεροι. Όλα αυτά τα μαθαίνουμε διαβάζοντας το βιβλίο.


Χατζηδημητρίου Αμυγδαλιά

 

Μαρούλα Κλιάφα

Δύσκολοι καιροί για μικρούς πρίγκιπες

Το βιβλίο αυτό είναι από τα ωραιότερα που διάβασα τον τελευταίο καιρό.
Χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος η ιστορία διαδραματίζεται στην Αθήνα και στο δεύτερο ο τόπος δεν είναι καθορισμένος. Οι βασικοί ήρωες είναι ο Κωστής, ο Οδυσσέας και ο Αντώνης.
Αυτό που μ’ εντυπωσίασε είναι ο τρόπος με τον οποίο είναι γραμμένο το βιβλίο και η φυσικά η δράση των ηρώων. Υπήρχαν πολλοί προβληματισμοί που τραβούν το ενδιαφέρον.
Το μήνυμα που στέλνει το βιβλίο είναι ότι πρέπει να κοπιάσει πολύ κανείς γι αυτό που θέλει να πετύχει.
Διαβάζοντας το βιβλίο έμαθα τη σκληρή ζωή, τους κινδύνους και τους διάφορους λόγους για τους οποίους μπορεί να παρασυρθεί ο καθένας.


Παπαδοπούλου Ευθυμία

 

Μαρί-Όντ Μιράιγ

Γεννημένος κατακτητής

Τα τελευταία χρόνια επικρατεί ένα κλίμα ανησυχίας σχετικά με τη συμπεριφορά και τις δραστηριότητες
των νέων.
Από τη γενιά αυτή των νέων είναι και ο Εμιλιέν, ο ήρωας του βιβλίου. Ο ενθουσιασμός του είναι μεγάλος. Τα βλέπει όλα γύρω του πολύ εύκολα και προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει με θάρρος, χωρίς πολλή σκέψη και ενδοιασμούς. Ο αυθορμητισμός της ηλικίας του τον κάνει να περνά κάποια όρια. Θεωρεί τον εαυτό του ώριμο και υπεύθυνο.
Άλλωστε αυτή δεν είναι η περιγραφή ενός νέου ατόμου; Αν ρωτούσαμε κάποιους μεγαλύτερους, όλοι θα συμφωνούσαν
Οι σημερινοί νέοι, αλλά και οι νέοι κάθε εποχής είναι παιδιά ζωντανά, τολμηρά, άφοβα, ριψοκίνδυνα. Υπερασπίζουν και διεκδικούν τα πάντα, ακόμη και αν έχουν άδικο. Η βιασύνη να γευτούν την οποιαδήποτε απόλαυση της ζωής, τους φέρνει σε μια συνεχή αντίθεση με τους μεγαλύτερους.


Δαλιγκάρος Γιώργος

 

Λ.Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Τραγούδι για τρεις

Αυτό το βιβλίο μ’ έφερε πολύ κοντά με του ανθρώπους εκείνης της εποχής. Πότε αφηγείται η Χριστίνα και πότε η κυρία Ελισάβετ, η δασκάλα της στο πιάνο.
Η Χριστίνα μαζί με το Φίλιππο, τον καλύτερό της φίλο, εξαιτίας μιας γιορτής του σχολείου ζητάνε από την κυρία Ελισάβετ να τους διηγηθεί ιστορίες από τα περασμένα. Η κεντρική ηρωίδα είναι η Όλγα που ήταν μέλος μιας αντιστασιακής οργάνωσης και υπέφερε πολλά από τους Γερμανούς για την ελευθερία τόσο τη δικιά της όσο και των υπόλοιπων Ελλήνων.
Τα συναισθήματά μου εναλλάσσονταν πολύ γρήγορα: χαρά, αγωνία συγκίνηση, συμπόνια θα πω μονάχα. Κάποιες φορές είχα τόσο μεγάλη αγωνία για το τι θα συμβεί στη συνέχεια που καθόμουνα λιγάκι το βράδυ, όταν οι υπόλοιποι κοιμούνταν, για να συνεχίσω το διάβασμά μου.
Γενικά το βιβλίο αυτό όποιος κι αν το διάβαζε δε θα ’θελε να το αφήσει από τα χέρια του.



Σιακαβάρα Σοφία

 

Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου

Στο τσιμεντένιο δάσος

Σ’ αυτό το δάσος περιφέρονται η φιλία, το χιούμορ, η τρυφερότητα, η λύπη, η αισιοδοξία. Αυτό το μυθιστόρημα πραγματικά μ’ εντυπωσίασε και μου πρόσφερε ευχαρίστηση, συντροφιά και κατά κάποιο τρόπο συμβουλές.
Η εντυπωσιακή ηρωίδα, που ήταν ένα κορίτσι αισιόδοξο, χαρούμενο, αθώο και θαρραλέο είχε την κακή τύχη να αντιμετωπίζει έναν μεγάλο κίνδυνο. Τι κίνδυνος άραγε να ήταν; Αυτό μπορείτε να το μάθετε, αν πάρετε στα χέρια σας αυτό το καταπληκτικό βιβλίο.
Αυτό το μυθιστόρημα μου έδωσε την ευκαιρία να καταλάβω ότι στη ζωή μας θα πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι αλλά και επιφυλακτικοί στις παρέες και τους γύρω μας. Πολλές ήταν οι φορές που το διάβαζα μέχρι αργά το βράδυ, για να μάθω τη συνέχεια.
Είναι ένα από εκείνα τα βιβλία, που δεν τα αφήνουμε από τα χέρια μας παρά μόνο, όταν φτάσουμε στο τέλος. Είναι αποκαλυπτικό, τολμηρό, αφού ανοίγει τα μάτια των παιδιών στον κίνδυνο που τους παραμονεύει.



Ρακολάρη Γεωργία

 

Ο Παπαλάγκι

Ο Παπαλάγκι είναι ο Ευρωπαίος, ο σύγχρονος άνθρωπος. Σ’ αυτό το βιβλίο ο φύλαρχος Τουιάβιι από το νησί Τιαβέα του Ειρηνικού μας διηγείται ότι είδε και κατέγραψε γι αυτόν .Ο Παπαλάγκι για σπίτι του έχει ένα πέτρινο μπαούλο. Μέσα στο μπαούλο μαζεύει διάφορα πράγματα, όσο το δυνατόν περισσότερα, ώστε να λέει ότι είναι πλούσιος. Δεν έχει χρόνο, γιατί δουλεύει συνεχώς, μέρα νύχτα, για να βγάλει λεφτά.


Γκεκόπουλος Αντώνης